Friday, June 19, 2009

TattooTajm

Det är cirka ett år sedan min senaste tattuering. Medan jag jag slipar på större projekt valde jag att göra några enklare motiv som jag funderat på länge.

Före

Detta är mina första tattueringar där jag har följt arbetet med mina egna ögon.
Det var ganska trevligt att hela tiden vara beredd på smärtan, inspektera tekniken samt hela tiden veta hur mycket som återstår att uthärda.

Första klar!

Full koncentration. 

Då var det förberett för nästa :)

Here we go again.

Andra färdig!


Mycket nöjd!

Det gick fortare än väntat. Det är visserligen relativt enkla motiv, men jag mycket nöjd med Emmas arbete. Smärtan var lite värre än väntat, men det gör bara att man känner sig ändå mer nöjd erfteråt :) Som jag nämnde tidigare var det även kul att faktiskt kunna titta på när det hela gjordes. Positionen var ganska bekväm oxå. I sin helhet var det en mycket trevlig upplevelse.
För den som mot förmodan inte vet, ägde detta rum i ish/Litte Bird Tattoo:s lokal på Västra gatan i Kungälv.

För den som undrar är Danzig enligt mig världens bästa hårdrocksgrupp och Misfits (medan Glenn fortfarande var med) världens bästa punkgrupp.

Möjligtvis skall vardera fot utvecklas efter Danzig/Misfits-tema med eventuella låt-referenser osv.

No comments: