Friday, September 25, 2009

Min bästa vän



Förkylningen är inne på sin åttonde dag idag och det börjar kännas lite långdraget. Den är visserligen lindrig, men det är ändå extremt trist. Jag är sällan sjuk och brukar tillfriskna relativt snabbt. Som tur är har det inte varit så mycket jobb denna veckan. Även om jag inte smittar känns det väldigt fel att jobba. Speciellt med träning. Jag är dock inte den som får ångest för att jag inte kan träna själv. Visst det är trist, men det är bara att acceptera. En eller ett par veckors uppehåll kommer inte ha någon betydelse i längden.
Jag brukar i största möjliga mån hålla mig borta från allt som har med sjukhus och läkemedel/droger att göra, men när jag blir förkyld är nässpray:en min bästa vän. Att sova och äta (inte samtidigt) när man inte kan andas genom näsan är väldigt jobbigt. Tack nässpray för att du finns!

No comments: