Wednesday, May 13, 2009

Serra vs Huges


Den 24:e maj smäller det. Före detta titelhållarna Matt Hughes och Matt Serra skall möta varann i en co-main event i UFC 98 i Las Vegas. Även när det inte är någon av sina personliga favoriter som fajtas så brukar man alltid hålla lite mer på den ena än den andra fightern. Så är inte fallet i denna matchen. Jag vet inte om jag kan minnas att jag har önskat att någon skall förlora så innerligt som jag gör när det gäller denna matchen. Min förhoppning är att Matt Serra gör röv-mos av Matt Hughes på ett så förnedrande vis som möjligt. Som Matt Serra själv säger: "Jag vill naturligtvis gärna vinna för vinstens skull, men jag känner också att det skulle vara en seger för "the good guys". Precis så är det!

Den "riktiga" main event:en är förövrigt en titelmatch i lätt tungvikt mellan Rashad Evans och Lyoto Machida. Båda är obesegrade, vilket bäddar för spänning :)

No comments: