Sunday, May 10, 2009

Frisering

Frisyren har blivit kortare och kortare det senaste. Mitt hår växer extremt fort och häromdagen kände jag att det var dags att klippas. Då jag ville klippas omgående och inte hade tålamod för att konsultera min frisör valde jag att helt sonika låna pappas kraftfulla trimmer (som klarar att klippa får) och raka rubbet på egen hand. Lisa hjälpte mig med fin-liret.
Denna frisyr är dock för mig ingen främling. Från 1990 till 1994 var den det enda som gällde.
Vi får se hur länge den stannar denna gång. Den är ju väldigt praktiskt på många sätt.

1. Väldigt enkelt att klippa
2. Inga "bad hair days"
3. Inga styling-produkt-kostnader
4. Kan lägga sig ner hur och var som helst utan att sabba frillan eller kladda ner något.

Fördelarna jag ser med lite mer hår är att det ger ansiktet lite mer färg och karaktär (med brist på bättre ord). Jag har dessutom hört att jag kan se lite allvarlig och arg ut ibland, vilket förmodligen kommer förstärkas med den rakade skallen. Jag får väl helt enkelt klä mig lite mer dressat och le oftare för att väga upp. En sleeve på detta och jag kommer behöva börja jobba i långärmat?

Kommentera gärna. Blev det bättre eller sämre?

Före.


Efter.

6 comments:

Unknown said...

Äntligen! Absolut bättre!

Henrik said...

En poäng för nya frisyren då...

Nattblogg said...

bättre!!

Anonymous said...

Sötare innan!

Henrik said...

2-1 till nya...

Lisa said...

Du e fin i allt baby!