Saturday, December 19, 2009

Lisa!


Efter att ha spenderat en timma med att flytta saker som jag aldrig(?) kommer använda från ett vindsförråd till ett källarförråd återstår det bara att låsa och åka hem. När Lisa skall stänga och låsa vindsförrådet väljer hon att lägga sin nyckelknippa ovanpå det jag sitter på på bilden. Problemet är dock att hela denna inte är helt täckt. Detta leder till att nycklarna ramlar ner till golvet ...på insidan! Som tur är é Lisa lika uppfinningsrik som slarvig och kommer snart på tanken att klättra upp på träkonstruktionen och fiska upp nycklarna med hjälp av en metallskena med krökt ände. Jag modifierar dock planen till att jag, den icke-hög-gravida av oss två, utför uppdraget. Efter ett par minuters fiskande fick jag till slut upp dem ...och vi kunde åka hem. Slutet gott - allting gott :)

No comments: