Tuesday, December 29, 2009

En fin vinter


Äntligen fick vi en vit jul! Vädret har inspirerat mig att försöka ta lite fina natur-bilder. Det har dock inte blivit så mycket av det än. Denna bilden tog jag idag på parkeringen när jag kom hem efter jobbet. Jag skall förhoppningsvis även ta några i dagsljus oxå.

Julen har varit bra. Det har varit traditionellt firande med familjen plus lite extra firande med Lisas familj. Jag är inte mycket för jul-mat, men jag älskar risgrynsgröt och vörtbröd!

Träningen gick förvånansvärt bra igår, trots viss snuva och långt från optimal kosthållning. Det där med att komma i mitt livs bästa form har inte riktigt startat på allvar. Jag skyller detta delvis på att ha en gravid flickvän :) 2010 blir året för detta istället. Möjligtvis kan det bli svårt att kombinera detta med att vara nybliven pappa, men det skall gå ändå.

Nu är det bara sex dagar kvar ...sen är vi tre i familjen :) Jag är fortfarande väldigt lugn och långt från nervös när jag tänker på att jag skall bli pappa. Förmodligen beror det på att det känns så rätt och att jag och Lisa har bra förutsättningar för att bli bra föräldrar, samt att vi har bra familj och vänner som kan hjälpa oss om det skulle behövas.
Jag ser fram mot att få utforska både min fostrande och lekfulla sida :) Hårdrock och kampsport kommer naturligtvis vara givna inslag :)

No comments: