Saturday, October 31, 2009

Goda nyheter


Eftersom jag är lite lat och inte har behov för stor variation brukar jag äta mycket samma mat varje dag. Sedan några dagar tillbaka har jag bestämt mig för att börja vidga mina kulinariska vyer. Min nya frukost består numera av en blandning av; quinoa-flingor, corn flakes, special k, quinoa-puffar, cocos-flingor, goji-bär, russin och valnötter. Denna härliga blandning äts med sojamjölk samt en choklad-proteindrink vid sidan om.
En annan tanke är att börja äta betydligt mindre tonfisk. Jag brukar äta drygt 300 burkar per år, vilket över tid kan leda till kvicksilverförgiftning på sikt om man det vill sig illa ...och det kan ju vara trevligt att undvika.
Jag åt kesella för första gången på cirka sex år härom dagen. Jag blandade den med frysta hallon och blåbär. Det är en ganska populär grej, men jag har aldrig testat det tidigare. Det kommer helt klart stanna som ett mellanmålsalternativ på veckomenyn.

No comments: