Wednesday, February 3, 2010

Veckans filmer

Sommaren med Göran var faktiskt en besvikelse. Jag vill minnas att jag blev riktigt sugen på att se filmen efter att ha sett trailern. Bevisligen gjorde han eller hon som klippte ihop trailern ett mycket bra jobb :) David Helenius gör förövrigt betydligt bättre ifrån sig än Peter Magnusson. Betyget blir en tvåa av fem möjliga.

Dödsängeln var inte en av de bättre Wallander-filmerna, men den får ändå godkänt. Mer än så har jag inte att säga. Betyg: 3


Nu kommer vi till räddningen i denna trilogin. District 9 är en blandning av fake-dokumentär och klassisk film. Den bjuder på en relativt unik sci-fi-story och utspelar sig i Sydafrika. Skådespelarna är för mig okända. Allt detta sammantaget ger filmen en ny och unik känsla som tillsammans med bra bild och ljud skapar en mycket underhållande filmupplevelse. De flesta filmer man ser känns som nya varianter av det man redan har sett. Så är det inte med District 9. Jag kan tänka mig att se den snart igen, kanske till och med köpa den till samlingen.
Betyg: 4

1 comment:

Unknown said...

Jag älskar den här filmen!!! Köpte den direkt...