Thursday, August 12, 2010

Time Capsule + nytt modem

Nu är Time Capsule och det nya modemet installerat. Det gick snabbt och lätt och allt fungerar som det skall. Nu gäller det bara att lära mig hur allt funkar så jag kan utnyttja alla möjligheter som jag har nytta av. Jag skall börja med att koppla PS3:an till modemet istället för att köra trådlöst som jag gjort innan. Sen skall jag antingen koppla tv:n eller PS3:an till Time Capsule:n för att kunna streama video till tv:n. Jag är osäker på om båda varianterna fungerar och vilken som i så fall är bäst. Bra blir det i vilket fall :)

1 comment:

Stig said...

Hi, did you ever get your Time Capsule to work with your PS3?

I want to buy a Time Capsule for my Apple computers, but I am not sure if I will get it to work with the PS3.
Either by cable or WIFI?!

Thanks

Stig